Instagram
Like A Dream
D'Boss!

Hello, Che here ;D Im an annoying girl so yeahh. Hate me? Go on then. Keep hatin' ♥ Be nice here, do visit do follow ;3



Entries About Linkies




Scream!



Ask me, maybe?


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   
Mohd Zulfadhli Rahman ♥♥

Tumblr_mfww0s1kus1rng5tvo1_500_large

Assalamualaikum readers :'(

Rasa seperti baru mengenalimu, rasa seperti baru bergurau denganmu, rasa seperti baru dijaga seperti adik sendiri olehmu, rasa seperti belum puas untuk berjumpa denganmu, kerinduan yang melanda dihati ku dan juga dihati Izza, juga tidak terhapus kerana tidak dapat berjumpa denganmu. Sukar untuk menerima kenyataan tetapi itulah hakikatnya. Arwah along, sesungguhnya kau baik kepada ku dan juga orang lain. Mungkin sebab kau suka mengacau orang, menyakat dan juga suka mengolo orang, sebab itu kali orang kurang suka sama kau Arwah, tapi bagi aku dengan semua tulah yang akan menimbulkan rasa seronoknya berkawan. Dalam suka dan duka, dalam susah dan senang, dalam apa pun halangan, kau sentiasa cool dimata aku. Walauapapun, kau tetap kawan yang baik bagi aku :'( Aku rindu kau Arwah. Semoga tenang dialam sana. :'(


The story begins .....

Semalam *31.12.2012*, aku online dari petang sampai ke malam, main game, like status orang, b'chat, b'comment sama abang wan pasal "sombong" dan "new year". Lepas online tu, hati macam ndaa tenang, macam rasa lainlah. Aku macam rasa badan aku rasang, rasang tiada buat apa-apa. Jadi aku p bilik then kemas bilik, lepas kemas masih rasa ada yg kurang, ringan betul badan mau b'kerja, tapi tiada apa lagi aku mau buat so aku p mandi, lama betul aku mandi. Aku ambil hos then aku pasang air kuat-kuat then aku siram muka aku, selalunya kalau buat begitu aku rasa macam mau lemas, aku lagi jenis yg takut lemas, tapi malam tu aku langsung tiada rasa mau lemas kah apa kah. Lama betul aku mandi *plus mandi hadas*. Nda lama tu aku keluar then p bilik. Aku tengok fon, ada 5 missed calls and 2 messages. (Call - 2 dari Shafiq Jaafar, 2 dari Izza and 1 dari Pikot), (Messages - 1 dari Izza, 1 dari Pikot) Tapi aku malas mau layan dulu, hati aku cakap pakai baju dulu, then aku pakai baju, pakai itu pakai ini then siap. Aku tengok fon sambil senyum-senyum sebab happy kena contact oleh Shafiq Jaafar tu *Exboyfriend*. Then aku buka text dari Izza dia cakap "Ka Along :'(". Aku pun buat derr jak, sebab aku ingat along mau bawa dia couple balik kah apa kan. Then aku suruh Izza call, Shafiq belakang cerita, sekali b'call kami ;

Aku ; Hello. *sambil senyum*
Izza ; Hello. *suara mcm org sakit*
Aku ; Dimana kau?
Izza ; Kereta.
Aku ; Kereta siapa?
Izza ; Durang miming lah.
Aku ; Suara siapa tu?
Izza ; Durang Liana lah.
Aku ; Macam ada suara bb jak tu.
Izza ; Yaa suara dia.
Aku ; Durang belum pulang?
Izza ; Belum lagi. 
Aku ; Bila durang pulang?
Izza ; Besuk.
Aku ; Ohh. Apa yg kau text aku tu pasal along? *excited mau tau*
Izza ; Kaaaaa *suara sakit*
Aku ; Apaaa? *mcm takut-takut sdh*
Izza ; Wawa call aku tadi, dia cakap Along accident.
Aku ; Jadi? Dihospital dia? *belum habis cakap terus Izza potong line*
Izza ; Dia meninggal kaaa. *suara sedih*
Aku ; *dengan perasaan geli* Ehh betul-betul bahh. *senyum*
Izza ; Elaa kaa, ndaa aku menipu. Ema call aku, wawa call aku, shafiq call aku bgtau along meninggal.
Aku ; Dimana dia accident?!
Izza ; Ditakis.
Aku ; *macam mimpi sial* Astagaa, betul-betul bahh.
Izza ; Yaa bahh. Kau tanyalah dorang.
Aku ; Bahh kejap, nanti call balik, aku mau call shafiq dulu.
Izza ; Bahh.

Then aku text Shafiq tanya kenapa call tadi kunun-kunun. Terus dengan straightnya dia balas "Along meninggal :'(". Ya Allah, aku masih belum pecaya masa tu. Then aku online, aku nampak post Asroy, post Sheikh, post kawan-kawan dia yang lain. Ya Allah! Betul-betul macam mimpi :'( Masa tu aku ndaa ingat apa-apa lagi, ndaa ingat sudah pasal sekolah, ndaa ingat sudah pasal makan, aku terus naik p bilik aku, air mata mengalir ndaa berenti. Then, i suddenly remembered my memories with my cousin and him. Aku teringat yang kami selalu p technet III sama-sama, online sama-sama. Kalau dia gaduh sama Izza susah betul mau diurus, memang akan ramai pihak pujuk durang dua. Lepas tu dia jaga aku dengan Izza, susah untuk ceritakan :'( Aku ingat lagi masa kami escape p Hutan Lipur, Kawang. Masa tu birthday aku, aku ndaa datang sekolah sebab ikut durang escape. Masa tu kami naik p atas tempat air terjun, masa tu memang happy, Kuyai tergelincir di batu, Izza pun tergelincir di batu, HAHA :'D memang sukar untuk lupakan semua tu. Aku ingat lagi masa kami p pantai Wong Kwok, kami p hujung sekali tempat bukit yang banyak batu-batu. Izza sama arwah mandi pantai, aku sama Jijie duduk jak sambil makan-makan. :'D Haha, memang happy kami. Happy sangat! Arwah lagi pernah ikut umi aku p dewan baru papar masa ada acara sana, dan dia dengan senang hati and ringan mulut mudah mengeluarkan perkataan UMI, dia panggil umi aku UMI. Kalau terjumpa dia tidak sombong, tapi dia akan tegur. Aku rindu dengan arwah. Lepas ni kalau ada sukan sekolah, aku ndaakan nampak lagi wakil dari Takis *dulu majakir*. Kalau kami t'jumpa disekolah kami tu, aku mesti salam dia. Tapi tahun lepas 2012 tu tiada kami b'salam, mungkin sebab masa tu aku ada masalah dengan Izza jadi dia pun malas mau layan aku, tapi dia still menampakkan yg dia tu tidak benci dengan aku masa tu. :'( Kalau aku main game Dragon City, mesti aku nampak nama dia. Dia request itu ini, dia send gifts lah untuk game aku. Memang aku rindu :'( Di Car Town, dia kerja dibengkel aku. Kalau lepas ni fb dia kena deactived, aku ndaakan nampak lagi fb dia kerja di gerej aku. Ya Allah, sesungguhnya semua ini telah Kau atur dengan seelok-eloknya, hamba hanya mampu pasrah Ya Allah :'(.

Tadi ...

Aku tidur jam 3 tapi balik-balik t'bangun, rasa macam mau mati, tiba-tiba dada aku sesak, mungkin sebab t'lampau ingatkan Arwah :'( aku betul-betul tidur masa jam 5 then kena kasih bangun jam 8 sebab mau p mendaftar sekolah. Rasa macam mau ndaa mau jak p sekolah. :'/ Then aku p sekolah jam 9 lebih, aku dapat kelas Iktisas, kelas susah!! :'( After that, kami jalan naik kereta pakcik aku. Aku, ayang, juanah dan pakcik aku p kelanahan mau p rumah Arwah. Kami pusing-pusing cari, kami jumpa sudah rumah dia tapi tiada orang, ndaa lama tu kami tanya orang yg limpas naik motor, dia cakap kenduri kena buat dirumah Mentua Rahman that mean nenek Arwah punya rumah. Kami pun direct p sana, dengan beraninya aku orang pertama masuk rumah tu then lambai tangan sama si kakak *adik Arwah*. Then dia cakap masuklah ada mama dia didalam, pakai baju biru. Kamu masuk dan duduk! Ya Allah, kesian aku tengok mama Arwah, mata dia hitam macam bengkak-bengkak tu. Muka pucat-pucat, dia tanya kami itu ini. Then ndaa lama tu dia cakap ;

"tolong maafkan mun c along ada buat slh sma kmu, tau tah ia atu mun b'ckp lpas saja, b'ibun labih-labih. mun ada ia b'hutang sma kmu bgtau maci, jgn diam1. bgtau kawan-kawannya yg lain, maafkan ia aa. apa jua kan, c along nada sudah *sambil tgn d dada, tnduk ke bwh*"

Dengan rasa sebak di dada, aku ndaa dpt tahan dan terus menangis. :'( Adik dia lagi tadi *si adie* jumpa aku diluar, kami cerita-cerita, dia sempat juga b'cakap di call sama si Izza. Then dia cakap sama aku ;

"lepas seja dia bfday tu, dia langsung tiada pegang fon, aku rsa dia tda gf bh. fon pun ampai-ampai jak. ni pun tda ex dia aku nmpk dtg p sni tgk dia. lpas tu, lpas bfday dia tu tiada dia kluar rumah, d rumah jak dia tgk tv, tlg mama aku lpas tu dia ada ckp lg sma kmi yg dia mau brubah, mau SPM sdh. kan bljr dlu, jd anak baik. masa dia accident tu begini bh tu, dia jln mau p smbut new year sma kwn2 dia, jd dia jln lah naik mtor, dia yg pandu, lepas tu motor dia tu tda lampu dpn, durg lg pakai baju gelap jd ndaa nmpk, trus kwn aku call aku bgtau along accident, kmi pun relaks jak dlu, skli tba2 kna bgtau yg along meninggal, trus smua bwa dia p hospital, ramai kwn2 dia dtg, penuh bilik bh, kena keliling along oleh kwn2 dia, aku pun netau mcm mna mau ckp sdh :("

YAAA! Aku pun ndaa tau mau cakap apa lagi. Relakan arwah pegi, redha, pasrah dan berserah seja kepada Allah. :'D Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang yg beriman, sesungguhnya arwah sangat baik kepada kawan-kawannya. Wallahualam, amin. :'( Sekian, terima kasih.

*AL-FATIHAH*




Print screen diatas itu adalah post dari aunty Arwah. :'(




Gambar Arwah bersama Izza semasa mereka masih couple. :'(

REWIND ME THE PAST | MY SWEET FUTURE